Ja igår var det som sagt dags för träning för Ludde.
Åkte ut till stallet direkt efter jobbet och passade på att titta på en hel massa ekipage innan det var min tur. Sån lyx när träningen är på hemma plan :)

Radon kändes ritkigt fin och vi fick jobba lite programdelar ut Intermedier där fokus hela tiden var att lura ögat få det att se ännu lättare ut med ännu mer flyt.
Fick även jobba seriebyten på volt, fantastiskt nyttigt för både jag och Radon behövde vara på hugget och inte tänka för mycket ;)
Ända vi igår hade lite problem med var kvickheten i att ta byteshjälpen när serien låg på diagonlen men det sitter lika mycket i mitt huvud, då jag är rädd att han ska gå iväg slutar jag rida och bara bromsar, dumt, väldigt dumt!!

Idag är det jobb till två som gäller sedan är det träning idag med :D Idag skulle vi titta lite på piruetterna så det kanske är dags att man lär sig intermedier programmet!

Det roliga var iaf att hon höll med oss i årets mål som blir att starta och rida minst en intermedier klass.
Så nu ska detaljerna och tekniken finslipas sedan är vi mer än redo för en ny rolig säsong :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0