Ja igår var det alltså dags för tävling igen.
Alla vi tre (jag, Ingrid och Fia) startade väldigt sent så vi rullade inte iväg från stallet förren närmare halv fyra på eftermiddan. Jag red vid kvart över åtta, Radon kändes fin på framridningen speciellt i galoppen. Inne på banan blev han dock väldigt gapig och det drog ner en herrans massa poäng. Dock inga katastrof missar den här gången så det går framåt iaf ;)
Eftersom det regnade och var -3 vågade vi inte köra hem hästarna på kvällen utan fick som tur var lämna dom på Färsta och även köpa lite kvällsmat till pojkarna där. Tack!
Vi sniglade oss iväg hemåt, med stopp på McDonalds för middag och sedan låg vi 50/km timmen hela vägen hem. Så jäkla halt och riktigt riktigt hemskt att köra/åka. Fia gjorde det riktigt bra som lotsade oss hem.
Inte hemma förren runt halv ett och kunde inte varva ner och somna, att man dessutom skulle ställa fram klockan en timme gjorde att sömnen i natt blev väldigt bristfällig, sista gången jag tittade på klockan var hon tjugo över två...

Imorse åkte vi från ridskolan vid nio. Framme i god tid och tog ut hästarna för en promenad så de skulle få sträcka på benen lite. Jag red ju inte förren halv fem så det blev en hel dels väntan men det är lite av tjusningen med att vara på tävling sådär att verkligen få koppla bort allt annat.

Idag var det Msva:1 som gällde och Radon kändes inge bra alls på framridningen bara stark och lång.
Väl inne på banan var han bättre en igår, inget gapande och tjafs idag och det flöt på rätt bra. Råkade komma åt honom med sporren i andra ökningen, vilket resulterade i en takt miss (hade för ett år sedan blivit galopp), vi satte piruetterna, och fick dessutom bra betalt på dom, däremot hade vi räknefel i serien, eller ja kunde faktiskt räkna till tre men Radon hade sina egna idéer.
Men jag är riktigt nöjd med dagens klass och procenten slutade runt 60% så det var riktigt roligt.

Idag gick det dessutom att ta sig hemåt! Yeay! Men nu är jag väldigt väldigt trött så det ska bli grymt skönt att krypa ner under täcket och jag tror inte jag kommer ha några problem att somna ikväll ;)


Kommentarer
Postat av: mamma

Superbra Grattis sov gott o stor Kram

2010-03-28 @ 23:47:37
Postat av: Annso

Kul! =) duktiga ni är

2010-03-29 @ 12:26:39
URL: http://ansj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0