Dags för den traditionella årsresumén:

Januari:
Firade det nya åter i Sundsvall tillsammans med mamma och Annica och en hel hoper med släktingar ;D

Jag skrev teoriprov och klarade uppkörningen på första försöket och det efterlängtade körkortet var äntligen mitt.

Radon och jag tränade på och började under den här tiden lägga in serierna på allvar i träningspassen.

Var förkyld och sjuk mer eller mindre hela tiden, hann som aldrig bli frisk innan det tog om igen.

Satte upp årets tävlingsmål och det kan man ju säga att jag klarade med råge..

Mådde överlag inte så jätte bra, mycket funderingar på student och kommande tid. Att dessutom kärlekslivet var trassel gjorde ju inte saken bättre. Som tur var/är hade jag underbara människor runt omkring mig som stöttade och fanns.

Första studentfesten avklarades, behöver jag säga att det var roligt?

En mysig och snöig januaribild

Februari:
Var nere hos Johanna i Stockholm och hade några underbart roliga dagar, med massa bus.

Var ner till Skåne och Mattias en vecka tillsammans med Ingrid. Hängde mest på åskådarplats i ridhuset, inte helt fel måste jag säga..

Det var allmän full rulle och jag red en hel massa.

Fia fyllde 19 och det var mera party


Februari bild, konstigt att jag bara har bilder på hästen?! ;D

Mars:
Var i fjällen tillsammans med Fia och familj. Hur trevligt som helst! Åkte skoter för första gången bland annat.

Började med mitt extra jobb nr 2 eller 3 kanske vi ska kalla det ;) Köra ut blommor för blomstertider räkning :D

Säsongsdebut i Umeå, körde transporten själv för första gången och lyckades dessutom i första klassen Msvb:4 klämma till med vårat första msva kval och en placering.

Jag hade en väldigt trevlig dag/kväll i sundsvall på nöjeshallen tillsammans med världens bästa jobbarkompisar på Ok.


Fia, Ingrid och jag i Umeås cafeteria i väntan på start.


Upan, Fia och Radon inför en av våra många promenader


Ute på skoter färd på fjället. Behöver jag säga att det var mäktigt?

April:
Gjorde årets andra start nere på Färsta, ingen full träff men fullt godkänt med över 60%

Flera studentfester såklart.

Och som vanligt en helt massa dåligt samvete och skuldkänslor över dessa högtider, trolla bort? ja tack!

Åkte ner till skåne en gång till tillsammans med Ingrid, även den här gången satt vi mest i ridhuset och tittade, men hann även med att köpa min balklänning och hälsa på Sofia inne i Malmö.


Fia och Upan på en av våra många barbackaturer.


Aprilbild från Skåne och Mattias ridhus, Var rätt mycket mer sommar därnere..

Maj:
Jobbade som en tok i början av maj, både på macken och för Emilio som lyckades bryta foten.

Var på tävling i Kungsnäs som jag helst vill glömma.

Conny kom till världen.

Var i Ås och tävlade, gick helt okej. Det stora den dagen var att jag hade både mamma och Annica med mig :D

Studentmössan åkte på!

Var i Östersund och tävlade och gjorde helt klart säsongens bästa Meeting. Debuterade Msvb:5 på över 63% och var tvåa, bara ett poäng från segraren :D


SockerConny :D


Hemma hos Fia efter mösspåtagningen.


Tävling i Ås och mamma & Annica var med som hästskötare. (Radon gjorde precis som han ville ;P)

Juni:
När vi kom hem från Östersund släppte vi ihop U och R, funkar fortfarande hur bra som helst och de ser så nöjda ut tillsammans i sin hage.

Var full fart med brännbollsturnering, monumenttävling, sjöslaget, studentluncher, danstävling osv. Fest i massor med andra ord.

Här i juni var det ju också dags för balen, tror jag aldrig har haft så roligt i hela mitt liv! Eftersom jag var ensam tjej i klassen turades killarna om att bjuda mig hela kvällen och såg till att jag hade det allmänt jätte bra, lite tråkig musik i mellanåt med vad 17 gjorde det?

Jag lyckades också ta studenten med 21 av 22 MVGn det sista var ett förargligt VG i idrott och hälsa men det kan man väl leva med. Att jag dessutom fick ett stependium för det gjorde ju inte saken sämre.
Tyvärr blev jag otroligt förkyld där efter flakåkningen någongång (sömnbristen och kylan som gjorde sig påmind) Så kvällen blev rätt lugn för min del.

Firade midsommar tillsammans med mamma och Annica i stockholm och på skansen.

Upan och Radon fick gå ut i sin sommarhage och jag jobbade för fullt på övernattningslägret

Badade för första gången för året också.


Världens bästa pojkar när vi släppte ihop dom


Vårat monument


Jag och Fius i stadsparken innan balen

Jag och Melinda i stadsparken


Hemma i väntan på skjuts till balen


För jag har tagit studenten, fy fan vad jag är bra ;D

Juli:
Var och tävlade i Umeå med blandade resultat

Åkte ner med Fia till Brolöten och provjobbade tre dagar.

Var i Färsta och tävlade och lyckades knipa två placeringar på tre starter, inte illa alls.

Spenderade så mycket tid som möjligt med de som betyder mest för mig. Bestämde oss för att flytta i augusti.

Var nere i Stockholm och semestrade tillsammans med Ingrid

Hade allmän flyttångest, eller mest packångest!


Knäppte väldigt lite bilder i Juli så det får bli en på Radons rumpa då vi släppte dom i deras nya hage

Augusti:
Ännu mera flytt & Packångest

Lämnade in kläder och namnbrickor på jobbet (sa upp mig med andra ord)

Var i Ö-vik (efter krångel med bilen på vägen dit) och red NM:et. Första La klasserna i år. Lyckades komma på tredje plats i år också :D Duktig Prins!

Vi tog vårat pick och pack och flyttade ner till Sparreholm.'

Var verkligen upp och ner första tiden på Brolöten, eller ja... under hela tiden...


Trea i NMet även i år (bilden dock från 08)

September:
Det var jobb från morgon till kväll ungefär och vi slet som aldrig förr.

Radon gick riktigt bra där nere och jag bara väntade på dippen, som aldrig kom?!

Vi kratsade minst 100 hovar om dagen, packade säkert 100 säckar hö varje dag och sprang runt med hästarna i en enda röra. Speciellt om det regnade, vilket det mer eller mindre gjorde varenda dag ;)

Jag hann med att fylla år här också, fick otroligt många fina sms under förmiddagen! (tack det räddade min dag)
Och spenderade kvällen i Stockholm med mamma, massage, bio och god mat!

Var hemma en sväng och hälsade på

Lyckades bli sjuk när jag kom tillbaka igen, hög feber och allmänt jätte dålig.

Anmälde mig till Msva debuten och tog beslutet om att komma hem igen!


Vårat otroligt mysiga hus nere på Brolöten

Oktober:
Rullade in i Härnösand igen i början av oktober och eftersom Ingrid studsade runt på ett ben var det full rulle med massa ridning på en gång. Ingen vila här inte :P

Hade sån tur att jag fick tillbaka mitt älskade jobb på macken och började jobba nästan med en gång. Hej, vad jag hade saknat mina jobbarkompisar. Och vad mycket man uppskattade allt som tidigare varit jobbigt ;)

Började packa ihop lägenheten inför flytt.

Åkte till Umeå för säsongens sista tävling och debuterade Msva på närmare 57%

Jobbade helt sjukt mycket under höstlovet

Flyttade dessutom ut till Ytterfälle och Ingrid och Kenneth sista helgen i oktober.


I oktober känns det som om det mesta jag gjorde var att packa, det jag hatar mest ;p

November:
Kan vi samanfatta med två ord. Jobb och regn! Jobbade som en galning och det regnade precis hela tiden!

Hann självklart med lite trevligheter också =) Träningar, partyn mm

December:
Fick nyckeln och flyttade in i min alldeles egna lägenhet!

Var bortskämd med en adventskalender som innehöll paket varje dag :D

Jobbade även en hel massa under december. Blir som lätt lite för mycket när man har fler en ett jobb. Men oj vad roligt det för det allra mesta är!

Mitt internet slutade fungera och Radon fick en välförtjänt vintervila medan jag jobbade som allra mest.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vilket år! Härligt att se hur nästa blir :)

Du är bäst min fantastiska tjej :)Kram

2010-01-01 @ 23:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0