Gårdagens kvällen spenderade jag med min kära mor på logen :D
Riktigt fin kväll god mat och trevligt sällskap, senare under kvällen damp Lisa, Olsson och Karin också! Mycket nice! Att dessuton husbandet som spelat där hela sommaren är riktigt bra gör ju bara det hela ännu bättre.
Var hemma runt 12 och somnade som en stock!

Öppnade macken idag och det var mer eller mindre kaos hela morgonen, var väldigt nära att jag bröt ihop och gav upp där ett tag. Men om inte annat blir man ju iaf stresstålig. När jag kom dit hade, förutom allt annat som var knasigt, glassmaskinen typ exploderat och det var glassmix ÖVERALLT! helt sjukt!
Jobbade till tre, snackade en stund med Magnus och cyklade sedan hem och bytte om.

Blev ett dressyrpass idag också, Radon brukar i vanliga fall aldrig gå tre dagar i rad men med tanke på hur mitt schema ser ut nästkommande vecka var det lika bra att passa på att rida när det faktiskt fanns tid.
Blev mycket jobb med övergångar och förändringar idag. Det kändes att det var dag 3 och han blev speciellt i vänstervarvet lite låg, lång och rak.
Varierade trav-skritt, trav-mellantrav blandat med volter och skolor och rätt vad det var la jag en volt åt höger också för att hitta rätt på spretande delar igen!

Han är nämligen riktigt fin i höger varv och när orken försvinner blir det en sån markant skillnad på varven. Jobbade sedan samma i galopp med galopp-skritt, galopp-mellangalopp blandat med volet, öppna och fv sluta. Även här la jag en volt till höger ibland (då i fv galopp) och hittade på så sätt rätt på honom igen!

Som sagt så har jag ingen aning om hur mycket jag kommer hinna rida i veckan. Var inte riktigt planerat från första början att jobba 150 % ;) Både blåbärsläger (som är överfullt :D) och heltids mackjobb :D
Dags att sova nu tror jag visst ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0