Fick alldeles nyss lite (eller jätte mycket) panik över min nästa vecka..
Skulle ju ha varit ledigt idag och imorgon eftersom jag jobbat 12 dagar i sträck nu, men pga sjukdom och bortfall blev det jobb hela dagen idag och så också imorgon.
Att jag dessutom hade resten av hela veckan inbokad med jobb och nu fick ännu mer, gjorde att paniken infann sig. Visst det är roligt att jobba och kommer bli grymt när lönen kommer men känslan av att ligga lite i baktakt och att jag dessutom ska tävla till helgen gjorde att de blev lite för mycket.
Det här löste jag genom att lista allt som ska göras i veckan, alla jobb, alla tider, all ridning och allt övrigt.
När jag fått upp det på papper insåg jag att det faktiskt kommer att gå och jag kommer hinna rida som planerat även om det kommer bli lite tufft.
Sen att städning, tvättning och matlagning kanske kommer lite i kläm i veckan får man leva med.

Det slog mig att jag alltid gjort såhär när jag fått panik över någonting. När det var mycket plugg i skolan tillexempel började jag med att städa runt omkring mig och sedan skriva ner allting jag ska hinna med och göra. Det funkar för mig. Hur gör ni andra när det blir så här alldeles för mycket? För det händer ju oss alla emellanåt :)
Så om bloggen blir lite lidande i veckan vet ni varför (den är inte med på min lista ;P)

Hoppas ni har/haft en underbar söndag och att ni tagit vara på det underbara vädret.
Nu ska jag fylla på tobak och jobba vidare.
Tror dessutom att det händer saker på en massa fronter nu. Känns bra tror jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0