Eller ja, kanske inte mer en vanligt, men jag har inte riktigt prioriterat bloggen i det här läget :)
blev jobb precis hela påskhelgen för mig inte bara långfredan ;)
Långfredagen var precis som det låter otroligt lång, var extremt lite folk på macken och tiden gick i vissa fall nästan baklänges. Resten av helgen var det som tur var lite mera snurr :)

Ridningen har ju varit lite upp och ner på slutet jag har haft lite svårt att veta vad jag letar efter för känsla och om det är så att Radon jobbar på som bara den och de därför känns skit ibland eller om det faktiskt är skit. Så Ingrid satt upp och red typ 7 minuter i söndags och det räckte för att jag skulle få en bild till känslan och bekräftelse att det faktiskt går åt rätt håll. Så i måndags kändes han helt plötsligt mycket bättre, så antingen har Ingrid ett hemligt trollspö hon plockat fram eller så var det psykiskt för min del ;)

Idag var det tidig morgon som gällde, redan vid kvart över fem åkte jag hemifrån. Hämtade upp Melinda som var snäll och följde med mig på äventyr idag och for upp och lastade in Radon.
Jag hade nämligen fått träningstid för Maria Eriksson nere i Timrå. Då Fia inte kunde vara med.
Strax innan sju var vi på plats och hann rida fram innan Ia kom vid halv åtta. Hon har ju bara sett mig (eller ja mig har hon sett mååånga gånger) men mig och Radon en gång tidigare och det var närmare tre år sedan (Gud vad tiden går fort) Så hon började med att checka av lite, fick rida galoppslutorna som dom ligger i St:George och sedan även en galoppsax. Fick visa fyror, treor och tvåor och sen säger hon: Också vänder du in och gör ettorna också. Jag: Men det kan vi ju inte. Hon uppmanar mig att prova och vips har vi fixat fem byten i varje :D Dock ur den lätta galoppen men ändå. Visade upp piruetterna också och höger var hon nöjd med medan vi fick jobba lite till på vänster. Får tänka att höger skänkeln ska stå rakt ut, att jag ska vända med framdelen och att baken bara ska sladda med. Låter bra va? ;)
Sedan blev det lite trav jobb och diagonalslutor, även här var hon rätt så nöjd, lite små detaljer att slipa på. Han blir ibland lite kvick i fötterna i traven och vill inte riktigt vila på stegen så det fick jag också lite tips på hur jag ska jobba på. En otroligt rolig träning med andra ord och jag var väldigt peppad när vi rullade hemåt igen. Så jag hoppas att jag får chans att vara med fler gånger.

Sen var det blomkörning och blåbärsläger som gällde.
Är lagom trött just nu så jag tror faktiskt att det är sovdags ;D

Imorgon ska prinsen och jag gå en promenad, det ska köras blommor, ha blåbärsläger och jobba på macken 16-22 :)

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0