Ja idag har vi alltså varit här i precis två veckor, och jag tror att jag nu kan säga att vi faktiskt nästan kommit in i rutinerna, ända tills någonting ändras... ;) Vilket är väldigt skönt!
Igår var som sagt Fia ledig och jag jobbade tillsammans med en annan tjej, gick väldigt snabbt och smärtfritt eftersom Emelie var i Östersund och inte red någonting på dan. Från kvart över tre ungefär var jag ensam i stallet men det var inga problem det heller eftersom vi hunnit undan så mycket på förmiddan. Joggade Radon en sväng i ridhuset och hann in och äta och sitta ett tag innan det vid tjugo i sju ungefär var dags att göra iordning Briman och Vinyl till Emelie som var påväg hemåt för ridning. Så det blev en rätt sen kväll i stallet =)

Idag ramlade jag ut till stallet vid halv åtta, var Fia som hade morgonen. Och har under dagen bland annat hunnit med, longering av Peppe, promenader med två av hästarna, ridning av Molle, ridning av Radon, massa mockning, utsläpp, insläpp, fodringar, packning av höpåsar, stresching och duschning samt i ordning görande av hästar. En fullspäckad dag med andra ord ;) Halv sju ungefär var vi klara i stallet men då hade vi inte stressat så mycket idag och hann till och med borsta våra egna kusar innan Chris kom ner.

Radon kändes riktigt bra från början idag och jag tror att det var bra att både han och jag hunnit smälta lite de tre senaste dagarna, jobbade lite med slutorna i trav på diagonalen och fick sedan vända på en fyrkant med piruettgalopp och göra hörn. Till höger funkade det riktigt riktigt bra idag och vi kunde till och med gå in på diagonalen och göra en piruett (som den ligger i A1an) som Chris var nöjd med! :D Till vänster var det som vanligt mycket mycket svårare. Och efter att ha pustat kom Chris fram till att jag drog för mycket i vänstertygeln och att jag istället skulle fram med högeraxeln och fram med vänsterhöften när jag red i vänster varv. Kan säga att det var rätt krångligt för hjärnan. Men när jag fick till det kände jag verkligen skillnaden.. Jag gillar glödlampskänslor, oavsätt när, från vem och i vilket sammanhang man får dom ;) Vi fick efter det också hoppa av och prova på marken att sätta fram höften, dra tillbaka axlen åt båda håll... Som sagt krångligt värre i hjärnan, så det är väl det jag kommer drömma om inatt ;)

Nu är det sovdags, eller ja... jag ska lägga mig och läsa min super braiga bok :D Imorgon bitti är det jag som stiger upp och fodrar men sen jobbar jag bara till lunch för efter det ska jag in till sthlm och äta födelsedagsmiddag med mamma :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0