Imorse var det grymt jobbigt att kliva upp.

Vi var ute båda två imorse och hej hopp vad otroligt snabba vi var. Vi hade nästan mockat klart hela stallet innan det var dags för kraftfoder.. Fast bara nästan ;) Sen var det bara att halma, sopa, kasta ner hö, packa hösäckar, göra klart två hästar åt Christian innan hovslagarna kom runt halv tio. Det var alla tävlingshästarna (6st) som skulle skos idag, och medan de skoddes passade Fia och jag på att promenera med de andra och mockade paddockar.

Sprang in och åt lunch, medan hovslagarna skodde klart de sista och sen var det bara att promenera mera. ;) Motion får vi massa av iaf.
Städade, hämtade in stot med föl och petade lite på dom, Emelie ringde runt halv fyra och sa att hon hoppades på att vara hemma till fem och då skulle hon rida två av hästarna. Så vi nattade alla andra och gjorde klart så mycket som de gick.
Hann till och med titta lite när hon red första hästen innan det var dags att gå in och göra iordning nästa.

Behöver jag berätta att vi inte riktigt hann in till sex idag?! Men dagen har varit rätt så lugn ändå och inte alls lika kaos som jag trodde.

Nu ska vi gå ut och ta in våra små monster.. Och ja, Radon är absolut minst här om man inte räknar med fölet och de två ponnysarna förstås.

Sen blir det glass och film innan det är sovdags. Jag som har morgonen imorgon så klockan ringer ungefär klockan 6. Men på Lördag är jag ledig :D :D


Vårat mysiga lilla hus, otroligt dålig bild men jag bor i fönstret längst till höger


Gröna stallet där Radon bor tillsammans med Upan och två av Emelies hästar, Radon bor längst till höger han också,fast på baksidan ;) Resten av det där stallet används då det kommer elever, tillridningshästar och saluhästar =)

Kommentarer
Postat av: sofia

Du kan snart läsa!! ;)

2009-09-03 @ 21:22:21
URL: http://sofiahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0