Blev inget skrivet igår.. Fullt upp kan man ju kalla det om man vill, Emelie red 5 hästar på förmiddagen och Chrille red 1, dessutom skulle ju allt i stallet fixas och vi var tvungna att gå på lunch klockan 12 om vi skulle hinna äta eftersom vi skulle rida kvart över ett. På nått mystiskt sätt blev vi klara nästan till tolv.

Red för Chris igår det gick ganska bra, han blir lite stressad när hon vill ha mer hela tiden, men han gjorde några riktigt bra byten och även riktigt bra diagonalslutor i både galopp och trav, i traven fick jag tänka väldigt mycket framåt och så fort han började bromsa fick jag rida rakt fram i öppna och mellantrav, efter några gånger var han med på noterna och vi behövde inte öppnan längre.

Eftermiddagen rullade på med sysslor hela tiden fram till strax efter sex. Sen var det bara middag och säng som gällde.

Idag gjorde vi klart stallet och promenerade med alla hästarna på förmiddan, eftersom familjen var upptagna på andra håll. Efter lunch red jag lilla ponnyn Molle igen medan Fia longerade Fia. Fixade i stallet medan Fia åkte iväg och hjälpte till att hämta en unghäst, i samma veva kom mamma hit med nyckel till hennes lägenhet i sthlm som jag ska låna imorgon och en ny väska till mig. Tack igen!!! :D
Sen var det dags för Radon och Upan. Radon var bara liiite stressad i början sen fick vi till en jätte bra trav (kan man säga så??) Chris utbrast: Nämen titta nu rider du riktig samlad trav, och sen skattade hon. Red bara ca 30 minuter eftersom han var så fin på slutet. Samtidigt plågades Fia av en skrikande chrille, han var verkligen jätte tuff på henne om sitsen. Upan var jätte fin men jag tror och vet att Fia var rätt trött efteråt ;) Var klara i stallet runt halv sju, sen var det bara att swischa iväg till affären (som stänger sju), laga mat och duscha.

Nu är det sovdags, det är jag som har morgonen imorgon och i morgon kväll åker jag in till sthlm för lite semester. Är ju ledig på lördag om jag missat säga de förut ;) Kolla in Fias blogg om ni inte redan gjort det för bättre bilder på huset osv. hon har liiiite bättre kamera än mig ;p kanske nått att önska sig i födelsedagspresent??? Http://guldfisk456.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som ni har mycket att göra men har roligt när ni gör det =D Många kramar

2009-09-03 @ 22:08:31
URL: http://myentirelife.blogg.se/
Postat av: Anette

Ni är jätte duktig tycker Farmor.

2009-09-04 @ 08:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0