i fredags brummade alltså Fia och jag ner till Sundsvall och Sandra, med stopp i Birsta och på Kings. Hade en riktigt trevlig kväll med god mat och super sällskap.

Lördagen började med att vi på vägen hem stannade på Kungsnäs och tittade lite på dressyrträningen innan bilen gick vidare hemåt för att hämta upp Ulla på busstationen.
Väl i stallet började jag med att klippa Amo, äta lunch och sen i matpausen rida ett pass på honom för Ingrid.
In för hästbyte till Kotten och ett pass för Ulla. Rätt jobbigt men han var stundtals riktigt fin och jag tror att vi alla fyra (Ulla, Ingrid, Kotten och jag ;p) var nöjda när passet var slut.
In och bytte häst igen, ja jag hann faktiskt ta in ridskolehästarna emellan också. Och den här gången var det Radons tur att gå ett pass för Ulla. Han var också ganska fin, jobbade lite skolor, byten och piruetter.

Sen var klockan närmare tio och jag var rätt slut. Avslutade kvällen med godmat och trevligt sällskap.

Söndagen sen då, började med att jag försov mig en kvart :O . Åkte ut och hjälpte Ingrid med morgonstallet, hem för frukost och idag startade jag med Radon, han var riktigt fin, jobbade på ungefär samma sätt som igår, men idag la vi även till serierna och någon längning (som vi av Ulla fick 8 på :o :D) Så nu har vi inga som helst krav på oss i umeå, vi skulle BARA rida på samma sätt som i söndags ;) Lättare sagt en gjort skulle jag vilja säga.

Lunchade hästarna och bytte ut Radon mot Amo, och även om allt inte kändes super hela passet tror jag det var ett väldigt nyttigt ridpass både för mig och hästen ;p. Och även här tror jag vi alla fyra var nöjda när vi avslutade. Behöver jag säga att mina mag och benmuskler var lite trötta här? ;)

Även den här kvällen avslutades med super god mat och trevligt sällskap.

Kan helgerna vara bättre än såhär??

Idag har jag på morgonen hunnit med att rida ut en sväng på Radon och ett dressyr pass på Kotten, jag har dessutom hunnit med mitt ena jobb (blommutkörandet) och ska bara slänga i mig lite lunch innan det blir ett kvällspass på macken. 13-22.

Fullt ös medvetslös med andra ord, precis som det ska vara :D


Världens finaste prins


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0