I helgen har ju Ulla varit här igen.

Började med att förklara att det har känts helt okej nu på slutet och att traven hade känts bättre än galoppen.
Ulla började med att cheka av skolor åt båda håll och både trav och galoppen. Hon konstaterade sedan att vi behövde ta igenom lite till eftergift och få honom lite mer loss och lösgjord. Sagt och gjort, fick jobba tempoväxlingar blandat med tio metersvolter där jag skulle vara stenhård på att han formade hela tiden, fick dessutom lägga in både skolor och skänkelvikningar för att lossa honom.

Super jobbigt, eftersom hon dessutom var på mig konstant med att inte ta någonting ihanden och Radon gjorde ju inte allting på en gång utan protesterade en del... Men på slutet hade vi kommit igenom en hel del

 

Idag hade vi ett annat läge från början, fick fortfarande påminna både mig och honom om hur noga det var med att vara eftergiven hela tiden, att rida ordentliga hörpasseringar i varje hörn och att spåra och forma varenda steg vi tog. Fick rida lite skolor först i trav och så länge vi kom ihåg ovanstående var det ju inga problem. Sen fick vi lägga en diagonal med 4:or, en med 3:or och en med 2:or, inte heller det var några problem. pustade och fick sedan jobba med 1:orna. Fick ligga innanför fyrkanten och göra volt i varje hörn när han kändes kvick i bakbenen och med mig fick jag gå ut innanför långsidan och göra "byt/byt" Funkade riktigt bra i vänster varv, var lite svårare i höger, för där försvann gärna kroppsdelarna, men även här fixade vi det tillslut =) jobbade lite trav på stället, några längningar och lite piruettgalopp innan vi gav oss. Jätte roligt pass och det kändes som att även om vi fick slita som djur var Radon väldigt med mig och vi kommer garanterat ha träningsvärk både han och jag imorgon :p

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0