Började rida fram och Radon kändes riktigt på G.
När Ulla sedan kom in (hade lektionen före på utebanan) började vi jobba med galoppen på en gång. Red lite lösgörande både på volt runt henne, gjorde några byten och skolor. Fick tänka att jag ska rida fram till handen så att jag kan lätta, eller ja hålla lösare i honom. Om jag tänker åt andra hållet förekommer han mig bara och byter.
Sedan övergick vi till traven efter en kort pust, det är alltid mycket svårare till vänster eftersom han där lyckas skjuta ut vänsterbogen och ut med högerbak. Det gör han åt andra hållet också men det känns inte alls lika mycket.
Så jag fick rida på en volt (ca 10-12 m) runt Ulla och sedan tänka att jag skulle flytta bogarna utåt, först hände ungefär ingenting annat än att hela han försvann med baken före ut på en mycket större volt och han blev jätte stark i handen. Efter jag fortsatt så ett ganska bra tag säger Ulla: Vad skulle Mattias ha gjort i det här läget? Gör så!
Jag fick en glasklar bild framför mig vad jag sökte och hur Mattias hade gjort, så jag gjorde så och behövde bara göra det två tre gången och sedan lossnade det. Så då fick vi pusta och Ulla sa att egentligen var inte de jag gjorde det viktiga utan att jag när jag föreställde mig Mattias var så säker på att jag skulle klara det och vad jag var ute efter..

När jag sedan tog tyglarna igen och började trava förstod Radon på en gång vad som förväntades av honom och vänsterbogen var på plats :O
Så då gick vi ut på utebanan för att kunna rida otrdentliga linjer. Red först travskolorna som dom ligger i Msvb:5an och hör och häpna vänster var bättre :O :D Fick tänka att jag skulle lyfta innerhanden lite lite så att jag inte backade så fungerade det fint! Sedan red jag igenom galoppdelen från FEI programet och bytena blev riktigt bra och slutorna helt okej också!

Ett riktigt roligt pass även om det var väldigt tufft

Nu är det pluggdags inför veckans skola och sedan ska jag åka ut och ta in Prinsen och linda benen på honom!


Kommentarer
Postat av: elin

Jag såg lite när ni galopperade på utebanan igår och han såg riktigt fin ut=)

2009-05-18 @ 12:49:35
URL: http://elonkilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0