Har varit en väldigt väldigt rolig helg :D

Lastade vid nio på lördag morgonen, våra hästar (Amo och Radon) var så duktiga och traskade rakt in! Skönt! Första gången jag körde transport och det gick bra =) Tråkigt bara att sitta själv i bilen hela vägen till Umeå, tur att jag hade laddat upp med skivor.

När vi kom upp var det otroligt försenat, typ två timmar så vi hann packa in hästarna, äta lunch och VÄNTA... innan det ens var dags att göra i ordning. Vi matchade Radons framridning riktigt bra (alltid svårt, speciellt i början av säsongen) trots att det var lite tungt på framridningen. Programmet för dagen var Msvb:4 ett program som jag tycker är väldigt roligt. Radon kändes riktigt fin, men vi hade en del rejäla missar, enkla bytena var typ skit ( förvånade? ;p)  och han var väldigt överlyssnande. Han tyckte det var minst lika roligt som jag att vara igång igen och laddade som tusan, och jag kunde inte annat än att skratta. Slutade på 62,89% Så då har vi alltså lyckats med ett av kvalen till Msva :D Som var målet för hela säsongen! Dessutom kom alla möjliga (både kända och okända) fram och sa att det hade hänt väldigt mycket i vinter och att han var väldigt fin! Tack det värmer så otroligt!!!
Nu kanske ni tror på mig om det jag skrivit i bloggen att han faktiskt varit super fin en lång period nu :D Slog Ingrid med en poäng och knep sista placeringen.

Idag red vi FEI inledande programet för Juniorer. Inte riktigt min typ av program, ganska tråkigt. Radon var lite trött i kroppen idag, och jag också då det blev en tidig morgon! Så jag orkade inte riktigt hålla ihop honom på samma sätt som igår. och dessutom gjorde vi en del missar slutade på 61,41% och var strax utanför placering.

Jag är super nöjd med helgen :D Och det är dunder kul att vi faktiskt får betalt för våra framsteg i vinter!! Ser fram emot filmen som förhoppningsvis snart kommer på posten. Har dock inga bilder eller sånt roligt att dela med mig av :/

Sen körde jag hela vägen hem :)

Nu ska jag duscha och sen dö i soffan. Nästa tävling blir 5 april i Färsta då vi rider en Msvb:4a, vi laddar med en veckas vila/skritt nu för att sedan rida två veckor :D


Prinsen <3

Kommentarer
Postat av: Beffa

Grattis! Vad roligt att det gick så bra så tidigt på säsongen ;) :) Lön för allt slit alltså! =)

2009-03-15 @ 21:36:44
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till de fina resultaten och placeringen. Hoppas du lägger ut filmen här på bloggen framöver, kul att se er in action =)

2009-03-18 @ 21:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0