Ondsag= den värsta dagen den här veckan, med tanke på hur mycket jag har att göra på liten tid.

Imorse begav vi oss (jag och min syster) till blåsippan för spruta nr 2. Jag var tvungen att berätta att jag hade svimmat efter förra sprutan och då blev det ett väldigt pådrag. Hon var tvungen att springa runt hela blåsippan tror jag, kolla med läkare och överläkare och ringa till smittinstutionen (tror jag). Alltså så farligt var det ju inte jag svimmade ju bara, och slog sönder knät och fick ett sår som inte ville läka så jag fick äta pencillin i tio dagar. ;)
Efter många om och men kom dom fram till att jag skulle ta vaccinet ändå men vara tvungen att stanna kvar där för övervakning. För dom trodde att om jag skulle få ngn reaktion av nr 2 så skulle det komma snabbare. Så sagt och gjort jag tog sprutan och blev placerad i en sjuksäng där jag spenderade nästan två timmar innan dom släppte ut mig.

Och som ni förstår förstörde det hela min planering som redan från början var tajt. Dom kommer dessutom ringa mig och kolla om jag fortfarande står på benen, och restrektionen ta det lugnt kan ni ju bara tänka er hur det går.

Nu sitter jag och slänger i mig lite lunch innan skolan börjar. Och hoppas på att jag inte kommer att svimma =)

Den blir det dubbla teorilektioner, egen ridning, ta hand om ina,cassie och Radon (som tur är hann jag ut och mockade nu alldeles nyss) och sen är det studentfest ikväll som de väl var tänkt att jag skulle gå på. Samtidigt som jag rider har vi dessutom personalmöte på jobbet, men det fick jag säga nej till....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0