Ja då går snart den här veckan mot sitt slut.

Red lektion igår för Ingrid och Radon var ganska fin, jobbade lite med diagonalslutorna (ursch att det ska vara så mycket svårare åt vänster?!) Sedan lite förvänd galopp och byten framför allt på serpentinbågarna.

Idag åkte jag ut till stallet med Ingrid redan vid åtta. Redn en sväng i ridhuset, Radon kände nog lite i kroppen sen föregående dagar när vi startade men redan efter några varv kändes han ganska mjuk och fin. Jobbae öppnor i traven och i galoppen fortsatte vi jobba lite mer serierna. När jag började med dem red jag in på diagonalen gjorde ett byte la en volt ett byte, volt osv tills väggen kom, bara för att jag skulle ha tid på mig att hitta rätt läge och för att Radon inte skulle förekomma mig (han är ganska bra på att "hitta på själv") Nu idag red jag in i vänster galopp bytte till höger galopperade fyra språng bytte till vänster galopperade fyra språng och bytte sedan till höger igen. Klockrent! :D Raka ganska luftiga byten utan att han gav sig iväg.
Sedan skulle vi göra likadant åt andra hållet, alltså komma in från höger galopp, första bytet gick bra men sedan blev det bara trassel. Fick gå tillbaka och lägga in volterna igen. Och på sista försöket för dagen gick det hyffsat! Att det ska vara så mycket svårare åt ett håll?
Bara att träna på antar jag...
Sedan fick han nya skor och fixade fötter av Olle också ;D

Nu ska jag slänga mig i duschen för det är skola mellan 13-15 religon! Sedan ska Fia och jag ner på bibblan för lite jobb med Projektarbetet. Handla för av någon underlig andledning ska jag laga mat idag (stackars min familj som ska äta det sen ;p)
Sedan blir det jobb mellan 20-22.30 (PENGAR, för efter 19 är det OB också ;p)

Se Ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0