Ja då var Ullaträningen över för den här gången :/

Min häst var väldigt fin idag också :D Hur kul är inte det då :D Däremot är hans matte helt världelös på att räkna.. skulle räkna till tre och inte ens det fick jag till ;) Fast efter några varv längs fyrkanten kunde vi få ihop det.. Självklart är det bytes serierna jag pratar om, lite strul blev det men en fick vi till iaf ;D
Sen jobbade vi med skolorna i både trav och galopp, tror jag kom fram till hur jag ska rida i  vänster slutorna, får vi se hur länge jag kommer ihåg det då ;) Ska tänka vänsteröppna, flytta bakdelen till höger mot högerhjälperna ( mest notis till mig för att jag ska komma ihåg tills nästa gång jag ska rida)
Jag kanske måste skaffa mig en träningsdagbok för sånna här tillfällen.

Jobbade lite piruettjobb också lättare åt höger svårare åt vänster, är ni förvånade? ;)
Annars jobbade vi mest rakriktning och sånt där annat viktigt :D
Men som sagt han var riktigt fin :D Min fina fina prins!
Roliga var att Fias pappa var där och filmade också, så nu måste jag bege mig till fius och titta på träningen någon dag här :)

Nu ikväll har jag bara slappat i soffan framför film. hade egentligen kvällen men jag släppte in ridskolehästarna (med hjälp av fia och ingrid) efter att jag hade ridit och sopade och sedan lovade ingrid och Ulla att dom skulle fodra innan dom for! Thanks!

Dags att sova, men först ska jag plocka iordning all tvätt så jag bara kan kliva ur sängen och ner i tvättstugan imorgon bitti klockan 7 och hoppas på att jag inte möter någon på vägen i pyamas ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0