Ja idag är det fredag och en till vecka har gått i rasande fart! Helt otroligt vad fort det går :o

Dagen började med att titta på temometern och konstatera att det var närmare -19 grader.. Brr. Jag hade gjort vad som helst för att krypa tilbaka in i täcket och sedan legat där hela dagen.. Men upp var det och på med en massa kläder.
Anlända till ridskolan en minuter över halv nio, började dagen med att ta hand om eleverna som kommer från gymnasiet, jag tycker att det känns dumt att kalla dom särskolan men tyvärr går dom under det täcknamnet ute hos oss.
Jag kan bara konstatera igen att jag/vi verkligen har underbara arbetskamrater där ute. Som ställer upp i vått och torrt och är såååå snälla mot eleverna hur fel det än blir!
Så roligt att jobba med dom varje dag.

Efter det var det Amos tur =) jag var bara hästskötare och satt på läktaren idag och han såg vissa stunder riktigt fin ut :D
Lunch dags och jag var här sjukt hungrig och hade fått upp kroppsvärmen så att jag faktiskt kunde plocka av mitt ett lager utan att frysa ihjäl..

Ridning på Lucky Light som dom tyckt sätt lite knackig ut tidigare i veckan så han hade vilat ngn dag. Men det fanns ingen orenhet så långt ögat kunde nå utan han var riktigt rund, mjuk och fin! Stört kul att rida :D Måste hitta ngn som kan tävla lite dressyr på honom också. En fin häst det där!

For runt och var lite taxi samt gjorde ett ärende upp till SISU med lite papper =)
Mockade, var coach åt Therese då hon klippte Pirre och promenerade med Radon, Fia och Upan ner till Ok.

Nu ikväll har jag kidnappat min syster och sett på Lets dance ( ja jag är nörd), ätit godis och allmänt degat!

Har otroligt ont i huvudet så, så fort utröstningen är klar ska jag skjutsa hem min syster och sedan rask hoppa i säng!

Imorgon börjar jag med att klippa min prins ( om det inte fortsätter att vara så här otroligt kallt för då får han ha pälsen kvar ett tag till). Rida för Ulla :D och sedan jobba, som tur är har dom gjort om våra scheman så nu jobbar vi bara fem timmar istället för strax över sju. Perfekt!!

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0