Ja nu är vi hemma igen efter en helg i Örsköldsvik.

Kan ju bara säga att resan började väldigt spännande med en rykande bil (min) som vi fick lämna vid jysk och vända och hämta Fias andra bil. Tack snälla Benka för det, så efter många om och men tog vi oss upp om än några timmar försenade.

Nattade hästarna och letade oss ner till Campingen där vi bodde i en liten stuga tillsammans med Therese och Eva. Trevligt värre =)

Uppe med tuppen och frukost på klubben, först ut var Ingrid och Kotten i La:3 som trots att Kotten hittade på egna moment (fin fina byten) tog en fjärde placering. Ladda om innan det var dags för Fia och Upan, många missar som kostade alldeles för många poäng gjorde att de hamnade en bit ner i resultat listorna idag tyvärr. Jag red fram samtidigt så jag hann tyvärr inte se hela hennes ritt.
Radon och jag då... ja vi gjorde en sån här otroligt mega tråkig ritt där det varken hände någonting fantastiskt eller förjävligt och vi fick betalt därefter också. strax över 60% och precis utanför placering. Amo Mak var sist ut av våra hästar för dagen och han var riktigt riktigt fin första delen av programet tills en J*vla ponnytravare kom springande på banan bakom och Amo fick hjärtat i halsgropen, blev riktigt rädd och super spänd hela galopprogramet.

Vi trotsade regnet som vräkte ner på kvällen och grillade tillsammans på campingen innan vi ramlade i säng.

Ingrid var först ut även idag med Amo mak den här gången. De gjorde inga missar och han var ganska fin, räckte till placering gjorde det också :D
Fias tur och de gjorde en mycket bättre ritt idag även om den fortfarande innehöll lite missar.
Ingrid och jag red fram samtidigt till den här klassen vilket innebar att jag fick klara mig alldeles själv, Radon kändes ganska fin på banan, stundtals blev han lite stark och då orkade inte jag hålla ihop honom. %en var också lite bättre en gårdagens.
Kotten gjorde som igår och la in egna extra nummer och moment. Men som en av domarna också skrev så har han framtiden för sig. Han måste bara mogna lite först ;)

Summa sumarum, både toppa och floppar och Radon och jag blev trea i Norrlandsmästerskapet i år också ;D vi samlar på gula rosetter. Det är jag självklart jätte nöjd med och det var väldigt väldigt jämnt mellan oss som var placerade.

Nu är det sista packat men tyvärr har vi ju väldigt problem med bil ner..:( Hoppas verkligen att det löser sig imorgon bitti..


Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis! Och lycka till imorgon, håller tummarna för att det löser sig med bil :)

2009-08-23 @ 23:36:16
Postat av: Anna

Grattis =)

2009-08-24 @ 08:51:17
Postat av: Ou

Grattis! Lycka till på nya jobbet!

2009-08-24 @ 09:36:36
URL: http://dressyrtant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0