Dagen började med en ridtur i ridhuset på Celine. Hon var så duktig så, söt ponnyn.

Men det var inte det jag tänkte skriva om. Nu i eftermiddag var det dags för Radons tur och idag var det en skrittur som stod på schemat. Lat som jag mer eller mindre alltid blir på sommaren orkade jag inte sadla utan klättrade upp barbacka. Red uppför specksta och vände inte förren jag närmade mig Örsjön och så långt allt väl.

För er som inte har varit i Härnösand kan jag berätta att det vid ingången till specksta ligger en Modellflygplansklubb.

När vi kommer skrittandes nerför specksta kommer det ett sånt där plan flygande rakt överhuvudet på oss och dom låter inte lite heller.. Radon blev lite upprörd men lugnade sig snabbt. Tyvärr så var det inte nog här för precis i ögonblicket efteråt startas det en röjsåg i diket på andra sidan. Jag kan inte säga annat en att jag var nära att få tugga grus. Sen sitter jag på en mer eller mindre hoppande häst bort för hela asfaltsvägen och gubbarna som flyger planen ser mig väldigt väl och ändå kan dom inte låta bli att flyga precis överhuvudet på oss nästan ända upp till stallet.. GRR säger jag bara! Som tur var lyckades jag hålla mig kvar hela vägen och jag tror jag tänker ta sadeln nästa gång ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Oj då! Bra att du höll dig kvar =D Kommer du på lördag? Domkyrkan 16.00 =D P&K

2009-08-05 @ 17:19:39
URL: http://myentirelife.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0