Glömde att skriva om sista klassen jag red i söndags.
Msvb:5 han var lite trött men vi satte serien och hade en ganska bra känsla i galopprogramet :D 59% Sussie hade oss på närmare 62% och hennes kommentar tänker jag leva länge på :D

Igår var det alltså resdag för oss och hästarna ner till Brolöten.
Efter många om och men med bilar hit och dit, en JÄTTE lortig häst och massa packning rullade vi iväg från stallet runt tio.
Första stoppet blev redan på Shell södra vägen. Hästarna var hur snälla som helst hela vägen ner, trots bilkö i Sthlm. Eftersom vi redan i starten blivit försenade hamnade vi mitt i rusningstrafiken. Efter lite mer än 8 timmar i bil rullade vi äntligen in på gården och fick hjälp av Matilda (som varit här nu en månad) att installera oss och hästarna.
Tog bilen igen in till Gnesta för att lämna av mamma vid pendeltåget och äta mat. Jag mådde grymt illa i bilen måste jag säga...

Sedan stupade jag i säng ungefär ;)
Vi kastades in i jobbet direkt imorse eftersom Matilda åkte hem, men vi har fått jätte bra hjälp av Emelie så om några dagar till har vi nog snappat upp hur det mesta funkar och ska vara här.

Nu är vi inne och äter lunch (korv och mackaroner ;P) och laddar om batterierna innan det är dags för puts, höpackning, promenerande, ridning, nattning och fodrning, möjligtvis något annat som jag glömt eller som vi inte lärt oss än ;)  Sedan ska vi åka in till Gnesta och köpa "riktig" mat ;D

Kommentarer
Postat av: Ou

Vad skrev sussie nyfiken i en strut

2009-08-25 @ 15:08:56
URL: http://dressyrtant.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt jobbat!!!!STor Kram Mamsen:)

2009-08-25 @ 23:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0