är vi på nu va? Om jag inte minns fel.
Imorgon har vi alltså varit här nere i en vecka och jag måste säga att det känns som om vi varit borta jätte länge =)

Man blir totalt dagvill här nere, imorse vid halv sju när jag slog på radion istallet funderade jag på varför inte roger,titti och gert pratade tills jag insåg att de var söndag. Tur att man iaf måste fylla i träningsschemat (vad alla hästar har gjort) varje eftermiddag för där står det ju vilken dag det är.

Igår blev det dåligt med uppdatering för så fort vi var klar i stallet kastade vi oss i duschen och begav oss in till stockholm för att träffa mamma. Åt super god mat och glass och fick lite välbehövlig energi av henne innan vi försökte ta oss hem igen. Kan ju säga att stockholms besöket var jätte jätte trevligt men... Nästa gång tar vi bilen, massa tåg problem och det slutatde med att vi inte var hemma här igen förren närmare halv ett i natt. Så jag var lagom trött när klockan ringde imorse.

Red för Emelie både igår och idag. Igår fick vi jätte bra hjälp med hur vi skulle jobba för att stärka galoppen inför vänster piruetten (som ju är svårast) Idag hade jag mycket mer luft i galoppen redan från början men fick fortsätta på samma jobb. Idag jobbade vi även med travskolorna och försöka förbättra dom. Emelies kommentar om att det är bara lite mer samling som fattas innan ni kan göra ett bra resultat i Msv:a värmde =)
Så nu ska prinsen få två välförtjänta vilodagar medan jag jobbar på som vanligt =)

Har dessutom ridit deras lilla C-ponny som förövrigt är till salu. Vi ska fortsätta jobba ihop även i morgon.

Nu är det nog dags att sova eftersom det inte blev så mycket av den varan i natt =)

Kommentarer
Postat av: ou

Så kul att läsa att det går bra för er. Krama R från oss alla uppe i Umeå ;)

2009-08-30 @ 21:59:42
URL: http://dressyrtant.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Kul att ni hittat någonstans att få lite kunskap på. =D Det kommer säkert bli kalasbra! Grattis till NMet också!

Vi fick oss ett gott skratt när Christian tappade hatten igår i sundsvall! Men jag antar att ni skrattat ganska bra där nere också!

Sköt om er och ha det bra!

2009-08-31 @ 10:54:28
URL: http://jennifersundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0