Idag måste jag säga att livet känns mycket lättare.. Har bara varit tvunga att ringa Emelie ungefär 10 gånger vilket är en stor förbättring mot för tidigare dagar då telefonerna gått varma ;)

Hade morgonen själv imorse så att Fia skulle få sova lite längre. Vi kommer göra så att man kliver upp varannan morgon och fodrar och lindar av alla hästarna så kommer den andra ut lagom tills de ska börjas göras iordning, släppas ut och mockas. Jag lovar er den timmen extra man får sova eller ligga kvar i sängen på morgonen är grymt skön.

Vid elva åkte Chrille och Chris iväg med en häst på tävling till Sundsvall, så eftermiddagen har varit ganska lugn, vilket har varit ofantligt skönt då jag har känt att man har kunnat gjort allting riktigt och ordentligt och kanske till och med börjat se ett system i det hela. Att våra hästar hade vilodag idag också gjorde ju sitt till den lugnare eftermiddan.

Så idag lyckades vi bli klara til några minuter innan sex! Yeay! Så det blev snabb dusch och en tur intill Gnesta city ;) För godishandling, middag och inhandlade av lite mat och andra nödvändigheter. Mycket trevligt att få se lite folk ;)
Att vi dessutom fick varsitt SmS av Emelie där det stod att det var fint i stallet gjorde sitt till att kvällen blev bra =) Att lite uppskattning och beröm kan göra en så mycket gladare :)

Nu har vi dessutom köpt batterier till Fias kamera så förhoppningsvis kommer det lite bilder på hur vi bort och så vidare..

Imorgon ska Emelie börja rida lite senare vilket innebär att jag får Sovmorgon ända till nio. Sen byter vi på söndag så Fia får sova till nio och jag kliver upp för att fodra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0