Ja nu är äntligen helgen över (får man säga så?)

Fick iallafall en liten sovmorgon på lördan. Var i stallet strax innan halv tolv och motionerade Prinsen med en promenad till Ok tillsammans med Fia, Zhora och Upan. Sen var det fixande och trixande med det mesta, hade hand om Amo också. Klockan kvart över fyra ungefär lastade jag och Lena Vialli (farbrobarbro) och åkte ner till Färsta, jag var nämligen anställd som chaufför, hästskötare eller ja alltiallo.
Första omgången för laget och alla skötte sig strålande!

Var inte hemma igen förren närmare halv elva. och då stod Radon och Upan på tur att göras iordning för tävling. Kvart i tolv klev jag innanför dörren på lördagskvällen.

Igår ringde klockan 05.40 *Puh* inte det lättaste att kravla sig upp då. Hämtade Fius och lastade inte Radon, var på plats strax innan 8 och började rida fram. Radon kändes bättre och bättre ju längre framridningen gick. Väl inne på banan tyckte jag och min häst att det var tungt underlag, så han blev lite matt. Inga katastrof missar men ingenting vi gjorde klockrent och super heller. Ett sånt där jämntjockt program helt enkelt. Räckte ändå till 60.5% vilket återigen visar att vi klivit upp ett snäpp sen i fjol vilket är jätte roligt! Lastade på en gång och åkte hem igen, var hemma strax innan halv elva och där blev det byte av häst. Ut med Radon och in med Upan och sedan iväg mot Färsta igen.
Fia red två klasser och de var riktigt duktiga om en med en hel del missar. Men det kommer :D
Bilen rullade hemåt för sista gången vid halv fem.
Sen hade vi stallet hemma kvar också, mockning och matpackning osv. Vi var till och med så duktiga så att vi packade upp och putsade igår. Guldstjärna till oss!

Nu är det dags att anmäla till nästa tävling :D Som blir SRK 3 maj!


Kommentarer
Postat av: terese

ojojoj.. låter verkligen som en fullspäckad helg!

2009-04-06 @ 20:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0