Ja då var man hemma i Norrland igen! vet inte riktigt om jag är jätte lycklig för det men ;)

Har haft en super bra vecka iallafall som har bjudit på en massa häst, skratt, besök hos Sofia i Malmö och shoppning i Lund =) Kom nämligen hem med min balklänning till studenten! :D Super snygg är den!
Hos Mattias var det mer eller mindre sommar redan med grönt gräs och blommor

Utanför ridhuset (där vi också bodde)

Låg och läste i gräset en stund då det inte var så mycket hästar att titta på.

De vi såg utanför fönstert i rummet där vi bodde!

Ridbanan och kortsidan av stallet

Ett vårblommigt träd i Malmö

Igår landade vi alltså i Härnösand igen och åkte direkt upp till ridskolan eftersom det har varit Ulla träning i helgen.
Gårdagens pass gick sådär, eller ah egentligen var det nog ett jätte bra pass, en del att ta igenom och de kändes väl inte super. Tror dessutom att jag hade lite höga krav efter att ha suttit och kollat på alla fina hästar i nästan en vecka och Radon inte hade jobbat ordentligt på massa dar. Men som sagt ett nyttigt pass där vi kom igenom en del. Mycket lösgörande jobb i både trav och galopp.

Idag när jag startade hade jag ett jätte trevligt läge där han var rund och påväg, så idag fick vi jobba lite mer rörelser. Började med bytesserierna, och så länge jag inte tänker en massa och rider till punkten (så vi kommer rakt) så är tvåorna inget större problem. Sedan jobbade vi lite skolor i trav där jag fick rida för att öka samligen ännu mer med ytterskänkeln i öppnan och innerskänkeln i slutan, Radon tyckte det var riktigt jobbigt men då tappade vi inte bort takten lika lätt heller. Red sedan skolorna som de ligger i Msvb:4an och där hade (hör och häpna) Ulla inte såå mycket att klaga på ;D Red också några enkla byten som jag fortfarande tycker är väldigt svåra, men något fick vi till. Också här var det väldigt noga med att jag red precis till punkten så att vi inte kom ut lite vid sidan av. Efter det fick vi göra någon längning både en på långsidan och på diagonalerna, de gjorde han riktigt bra idag och Ulla var nöjd. Roligt pass! Men grymt jobbigt, jag är trött i alla muskler som finns nu ungefär!

Nu blir det snart filmtajm tillsammas med min lillasyster.
Imorgon börjar jag klockan 07.00 och har en lång dag att se fram emot, men det känns faktiskt ganska roligt :D Tänkte dessutom ( om det inte blir jätte dåligt väder, cykla till stallet, eftersom jag inte har råd att tanka ;p)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Känns som att jag missat en del nu när jag vart "borta", ska försöka hänga med mer nu :)

Hoppas allt är bra med dig :)

2009-04-19 @ 20:45:03
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0