Ja livet börjar så sakta återgå till det normala igen...

Hästen har vilat/tagit det lugnt hela veckan. Tror det var väldigt välbehövligt men jag har haft fullt upp i princip dygnet runt iaf. Dessutom har jag varit sjukt trött efter att ha tappat några timmars sömn förra veckan.

Igår var jag med Ingrid och Kotten till Ånge, låååång resa för en klass.
Hrk ekipagen gjorde en grymm prestation =) I första klassen var Anna och Canard trea och Josefin också placerad (6:a kanske? Vit rosett iaf :)
I andra klassen som dessutom var Lag klassen gick Therese och Don ut först av oss och gjorde en ritt utan större missar. Jossan och Victory red alldeles efter henne och även dom gjorde en säker ritt. Och deras poäng 62 samt 65% satte nog oss lite i respekt ;) Sedan var det dags för Ingrid, Kotten skötte sig verkligen super bra hela dagen, jag är imponerad. Inne på banan var han lite för laddad och dom hade några missar. Men däremellan var han finare en tidigare starter och även det visade sig å resultatet strax över 66% och en delad ledning tillsammans med ett kraforsekipage. Kramfors gjorde även dom riktigt bra ritter så Anna hade lite press på sig om vi skulle vinna.
Men super Canard gjorde det igen ;) trots en felridning så lyckades dom skrapa ihop samma poäng som Therese och med ridskolekoffecienten gjorde det att vårat lag vann :D Även denna omgång!!! :D

Ingrid slutade på Andra plats, och Josefine på femte.
Jätte duktiga men vi var hur trötta som helst när vi nådde stallet igen vid halv nio igår kväll.

Nu väntar jag på att min lilla syster ska vakna, vi lovade nämligen i ett svagt ögonblick att städa här hemma. Sen ska jag rida ut en sväng på min prins :D Samt titta till Ingrid kusar eftersom hon är nere i Njurunda och dömer ponnydressyr idag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0