Kom ju hem i fredags och åt lunch med min mamma på biblioteket, åkte sedan direkt ut till stallet.
Hade inte tänkt rida eftersom han gått två dagar med Ingrid men när jag kom in i ridhuset och såg Ingrid trimma på Amo blev jag så ridsugen att jag tog ut honom och joggade ca 35 minuter då ridhuset ändå var ledigt ;)

Sedan hann jag med att fixa allt, mysa lite med honom och prata med Therese som kom förbi :D

Senare på kvällen träffade jag Annso på Bittens och satt där och pratade med henne, efter ett tag gick v till Casa för att äta och dit kom också Fia, blev krogen och de var faktiskt ganska roligt då det var mycket folk ute =)

I lördags åkte jag ut till stallet vid halv elva och fixade allting till Radon han fick vila eftersom han gått bra tre dagar och det är stenhårt och halt ute och han inte har någon brodd än. Hatar den här tiden på året då det inte går att göra något vettigt ute utan det är bara ridhuset som gäller. Aja, började rida på Amo, han är så rolig att rida. Och efter ett tag bytte jag och Ingrid häst och jag fick sitta lite på Kotten också, jäklar var fin han har blivit :D

Hem, duschade och bytte om promenerade ner på Bion där Ingrid och jag såg Mamma Mia, den filmen är så underbart bra!!! Middag med mamma och Leif och sedan en helkväll i soffan. Skönt!
Gick och la mig strax efter nio=)

Idag åkte jag ut med Ingrid vid sju, hjälpte henne med stallet och red sedan dressyr i ridhuset. Radon var otroligt fin :D Så underbart roligt att rida idag :D :D Fick ett annat gung i traven och han tryckte på som bara den, bakbenen tog verkligen i. Sen orkade han inte ligga kvar där så länge men de stunderna de kom var riktigt häftiga :D

Nu på eftermiddan har jag varit nere på stan och solat samt bjudit min kära mamma på fika.

dags att packa upp väskan, städa lite på rummet och laga lite mat så jag har till veckan.
Sen har jag stallet ikväll, tänkte dessutom passa på att frisera min pålle lite =) han är lååång hårig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0