Ja igår åkte alltså Ingrid, jag och Radon upp till Umeå eller rättare sagt SRUF för två dagars tävling.

Var där i god tid och hann stalla in oss, titta på anläggningen och också på några ekipage. Maddis bland annat som blev tvåa i LA:5 Grattis :D

Dags att rida fram. Jag laddad till tusen, Radon var riktigt trevlig på framridningen. Väl inne på banan hade vi några missar i ökningarna osv. men skolorna fick vi 7or på, betydlig förbättring sen första gången i umeå då vi hade 4 och 5. Hade även några ganska grova missförstånd då vi inte riktigt förstod varandra. Fast där emellan var han riktigt fin, och när vi kom ut var Ingrid nöjd också ( summering= Han såg inte ut som torkande målarfärg ;p)
Procenten som jag generellt sätt tyckte var ganska låga hamnade på 59.97% och med de hamnade vi två utanför placering av 18 starter så de får vi ju vara nöjd med med tanke på missarna.

Åkte sen hem till Outi med Familj och fick underbart jätte god middag och såg på medlodifestivalen, dock råkade vi missa de flesta av bidragen då vi satt och pratade och dom roade sig med att svara på mina sms ;)

Idag var det dags för Msvb:4 Radon var riktigt fin på framridningen igen :) Fast vi börjar tyvärr programmet med en super miss i första öppnan :( Radon lite väl taggad kanske, samlar oss och får till en fin mellantrav sen slår det slint i mitt huvud och jag missar ryggningen. Får lägga en volt, sen flyter även nästa mellantraven på :)  Programmet fortskrider utan några större insidenter. Dock fick jag enligt både Outi och Ingrid lite snålt betalt, för han var riktigt fin där emellan, men börjar man med en sån grov miss så sitter de liksom kvar i domarens minne resten av programmet. Slutar på 57,87% och hamnar precis utanför placering för idag var domaren ännu snålare med poängen och bara Tom i Järvdal var över 60% tvåan hamnade precis på 60, och så dåliga är vi väl inte så att vi inte ens kan rida godkänt?

Aja, jag är ganska nöjd ändå, även om ärevarv hade varit roligt :)

Nu väntar jag på bilderna som Outi knäppt på oss i helgen :D

Synd bara att det är länge kvar till nästa start... Tror det blir helgen efter midsommar..

Kommentarer
Postat av: terese

Det är nackdelen med dressyr som är en subjektiv bedömningssort. Kul att det gick bra annars =)

2008-05-25 @ 20:36:46
Postat av: Anna

Ska du åka till Ume på cupen sista helgen i juni?

2008-05-25 @ 21:14:34
URL: http://myentirelife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0