Blev inte insläppt här igår kväll/natt när jag kom hem, Blogg.se vägrade samarbeta (igen...)

Åt först en god middag på Kanal Cafét sedan var det dags för Norrdans premiär, ångesten var helt klart mindre i år en föregående år :D

Första stycket Sweet Pecado är verkligen ett av mina favoritstycken under åren, dock tycker jag det var lite bättre förra gången dom hade det i sin repotoar (stavning?). Men ändå riktigt riktigt bra :D Sweet Pecado är ett stycke o mötet mellan äldre och yngre generationer och om att åldras och gå vidare.
Man kan verkligen känna igen sig och bli berörd!

Andra stycket efter paus, Hurt, var det världspremiär på igår kväll. Historien om en man och en kvinna en outtalad hemlighet som de aldrig kan dela. Avslöjandet av hemligheten skulle vara förödande för paret men ändå gör oförmågan att dela den att de slits itu samtidigt som den håller ihop dem
En berättelse om två människor och alla demoner som omger dem.

Jag gillade detta stycket skarpt, berörde och kändes som en fullträff, rätt i tiden och ja. Makalöstbra ;)

Så har ni möjlighet försök att besök Norrdans! Dom är ute på Turné nu under våren och turnéschemat finns och fylls på efter hand på www.norrdans.org (gratis reklam) Men dom är verkligen riktigt bra :D

Sen var det skål och efterfest! Vi dansade och sjöng singstar! Jag fick äran att dansa Hambo med Mira :D Helt sjukt längesen jag träffade henne. För er som inte har hört talas om henne kan jag bara kort berätta att hon är min mentor! Otroligt fin människa som jag ser upp till och har fått möjlighet att umgås mycket med! Grymt cool brud :D
Så det blev bestämt att jag måste ta mig dit och hälsa på henne och Sofia :D

Vid halv ett drog jag med mig mamma hemåt!

image91

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0