Ja idag har jag inte varit hemma många timmar! Klockan ringde tjugo över sex imorse,
Klev upp och åt fukost innan vi for bort och hämtade Fia i det underbara vädret (snöslask och spöregn)
Fodrade och släppte ut hästarna (helt otroligt vad effektiva vi är tillsammans) hade tagit minst två gånger så lång tid att göra de ensam. Mockade och fixade åt Radon som förövrigt fick vila idag trots ambitioner om att hinna rida tidigt men vädret satte stopp :/

Ungefär kvart över nio kom Ingela till ridskolan och hämtade upp oss! Sedan bar det av till Umeå!

Clinic sponsrad av Leksand knäckebröd! Dressyr delen med Kristian von Krusenstierna var riktigt bra. Eller ja de visade bara vilken super bra tränare jag har här hemma :D Precis samma saker som vi jobbar på dagligen, men det är alltid inspererande att höra det från någon annan :) Hoppdelen var också helt okej men de är liksom inte de som intresserar mig (: Sen gjorde dom tillsammans lite spex på slutet!

Var även en "kostexpert" där som pratade om att äta rätt som ryttare, riktigt bra eftersom man räknar foderstaten så himla noga åt hästarna och helt glömmer bort sig själv. Största skillnaden mellan oss ryttare och ex friidrottare var att vi inte såg oss som idrottsmän/kvinnor, vilket i och för sig inte är så konstigt då ridsport inte ens är betald friskvård... Men jag ska iallafall göra ett försök att äta 3 riktiga mål om dagen och förhoppningsvis mellanmål. Men de kommer bli tufft!

Tittade runt lite på anläggnigen också eftersom de är där vi ska tävla.. Kommer virra bort mig totalt ;)

Sen åkte vi hem igen (eller stannade och åt efter vägen också)
For upp till min söta kusin Tindra och min faster som fyllde år igår så de blev tårta!

Kom alldeles nyss hem! Fullproppad med insperation men nu blir det nog sängen! :P

Kommentarer
Postat av: Jossan

Första gången jag och Johanna var på Hippologum upplevde vi det lite som om vi kommit till en flygplats! Det var bara spånet som skvallrade om att det var något annat!! =)

2008-03-10 @ 10:06:34
URL: http://halllon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0