Fullt ös medvetslös är bästa sättet att utvärdera dessa två av nio dagar som gått. PUH! Helt slut nu!

Började igår med samling och genomgång sen hade vi visning av häst vid hand och jag som hade två hästar med mig fick springa två gånger. Lunch och sedan var det ridning, först Radon som inte riktigt funkar 100 när det blir "avdelningsridning" behöver kunna jobba honom med mer rörelser osv för att få honom riktigt loss. Sen hade jag tio minuter på mig att byta häst innan det var Canards tur, han var riktigt fin :D Dressyr på båda igår alltså. Sen var det middag och märkesskrivning, som jag klarade trots att jag inte pluggat :O ;)
Hästarna fick gå ut i hagar på kvällen också :D

Idag har jag pusslat som en idiot för att få det att gå ihop. Men jag lyckades riktigt bra :D Canard har kunnt gå ute i olika hagar hela dagen och Radon nästan hela han fick vara inne mellan 5-7 två pass ridning idag också markarbete på Canard som också idag skötte sig alldeles utmärkt :D och dressyr på Radon som var mycket bättre idag då jag igår förklarade för Gittan hur jag brukade jobba och fick idag rida mer själv :)

Sen middag och nu ska vi egentligen skriva PM för lektionerna vi ska hålla, men jag var lite fräck och struntade i det, duschade och tog hand om hästarna istället ( hinner vi knappt) då vi också haft tre teorilektioner idag. Så nu ska jag gå upp och kvällsfika innan jag sätter igång med det. Ska ha teorilektion här i teorisalen om att börja tävla, en praktisk teori med lastning och en dressyr lektion om framdelsvändningar.

Imorgon börjar jag med dressyr på Canard och sedan på eftermiddan ska Radon få gå hoppasset, skulle vara gymnastikhoppning så jag tänkte de kunde passa bra :)

Ska försöka hinna uppdatera så ofta som möjligt ifall någon är intresserad av att läsa :D 7 dar kvar pust! ;)

Kommentarer
Postat av: ou

Jag vill jättegärna följa er på ridledarkursen!! Speciellt hur Radon sköter sig.



Håller med dig att han kan vara lite svår att rida avdelningsridning med eftersom han gärna vill tävla om vem som kommer först ;)



Kämpa på Mia jag vet att du kommer att göra jättebra irån dig på kursen!!

2008-06-13 @ 14:22:27
URL: http://dressyrtant.blogg.se/
Postat av: Fia

Duktiga tjejen! ^^

Fast jag saknar dig jättemycket redan!

2008-06-13 @ 18:52:38
URL: http://guldfisk456.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0