Ja jag tror vi precis har avklarat dag nr 3..

Tidig morgon, startade redan halv sju. utsläpp,fodring, mockning innan frukost halv åtta.

08.00 hade vi teori om ryttarens hjälper. Teorilektionerna är riktigt intressanta med mycket roliga diskusioner och nya saker att tänka på.
Dressyrpass på förmiddagen idag som Canard fick gå. Framdelsvändningar var temat, Canarden jobbade på jätte bra och Gittan var nöjd (:
Lunch
Teori igen om lektionssäkerhet.
Hoppning på eftermiddan idag, Radon fick göra det för få göra någonting annat, hoppade en studs serie på ena sidan med 4 studs (trav in) på andra sidan var det två studs ett galoppsprång, oxer, ett galoppsprång, två studs. Radon var jätte duktig och Catta nöjd med min ridning de ända hon sa var att jag får vara lite försiktig med mitt överliv i galoppanridningen så det inte kommer lite långt tillbaka annars var hon mycket nöjd så det var roligt..

Nu på kvällen har vi jobbat med kommando ord.

Fick veta att min hopplektion ska vara om studshoppning men jag ska ha tre av fyra lektioner nästa omgång. Ända jag ska ha nu på söndag är praktisk teori om lastning och de känns ganska lugnt :)

Nu ska jag gå och kvällsfika, ta in hästarna (som jag lyckats pussla med hela dan idag också) och sedan SOVA :D underbart! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0