Idag var Therese och jag ute på en liten utflykt, vi tog nämligen hennes bil och åkte ner till Kungsnäs där ridprovet 2008 skulle gå av stapeln :)

Började med att dom gick igenom lite om hur det skulle gå till och delade ut hästar. Jag skulle rida på ett fuxsto vid namn Sweathart (Svea)
image74
En ganska trevlig och ambitiös dam, när jag väl fick henne att ta i lite grann och komma upp lite i formen var hon riktigt trevlig. Skritt, trav , glp i båda varv innan Gittan sa att jag kunde skritta. Sen var det dags för nästa häst, då fick jag rida Tom, en Fux valack (: Han tyckte jag var riktigt trevlig och hittade ett trevligt läge i traven, honom fick jag inte galoppera på innan gittan sa åt mig igen att sakta av.
Fick knappt ens analysera min ridning innan dom var vidare till nästa.
Sen var det dags för hoppdelen och hör å häpna så var jag knappt nervös, jag hade bestämt mig för att fixa de och känna efter sen så de blev så. Fick nu rida en till valack, Gadd, som dock såg ut lite som ett sto (:

Travhoppade först ett räcke med bom framför, sen galopp på samma hinder som nu blivit oxer, sen bana med oxer, räcke, och sen en linje med räcke, oxer med 5 galoppsprån mellan. Hindrena låg på kanske 80-90cm. Gick bra! :D Fick ta om linjen 1 gång för att avståndet skulle stämma bättre.

Inte heller här fick jag analysera min ridning särskilt mycket!

Sen var det samlig i cafeterian och intygsutdelning och det stod faktiskt godkänt på mitt :D
Underbart :D

Sen nu ikväll red jag lektion på Radon, han var lite stel i början men efter ett tag blev det bättre, skolorna var bättre än på länge och galoppen var helt okej, Bytena fina :D Roligt :D
Nu har jag anmält mig till Färsta också :D La:5 och Msvb:3 :D Har hör och häpna fått Leif att ställa upp och köra! Kors i taket!  Sen blir det förhoppningsvis tävling i Högbo också i April :D

Imorgon är det första dagen på mitt nya jobb, håll tummarna ;)

image71


Kommentarer
Postat av: Annso

Gud va roligt! =D Grattis!

2008-02-20 @ 21:52:22
URL: http://ansj.blogspot.com/
Postat av: Malin

Grattis grattis, Maria, min syster blev också godkänd! :)

Märks att du tycker om Brittas bilder ;)
Han är så fin så!

2008-02-21 @ 08:28:02
URL: http://www.nogg.se/mightybouncer
Postat av: Anna

Va duktig du är gumman!!! Va stolt jag bliv över dig!!! Puss och kram!

2008-02-21 @ 08:33:13
URL: http://myentirelife.blogg.se
Postat av: Jossan

Grattis, grattis =D

2008-02-21 @ 09:20:44
URL: http://halllon.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men du måste byta ut stigbyglarna om du ska starta medelsvår. Ser så b-igt ut annars!! :p

2008-02-21 @ 12:34:44
Postat av: Madde

Grattis! :)

2008-02-21 @ 20:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0