För på mitt program får man vara ledig på fredagar om man varit duktig och jobbat resten av veckan ;) Och de har ju jag såklart. Vem tar inte chansen då man får vara ledig? =)

Annars har vädret svårt att bestämma sig hur de ska vara. Spöregnar i ena stunden och sen tror jag väderguden inser att de faktiskt är december så då över går det till kraftigt snöfall för att sedan börja regna igen... Så det är ungefär en meter slask ute just nu. Bara man tänker på att gå ut känner man hur blöt man kommer bli om fötterna.

Red lektion på Radon både igår kväll och i förmiddags innan skolan. Han kändes helt okej, men inte riktigt de här lilla extra som jag är bortskämd med de senaste veckorna. Och ja, ni hör ju, de senaste veckorna. Varken han eller jag kan ju faktiskt vara på topp jämnt. Och med de så var vi inte dåliga varken idag eller igår..

Jobbade mest på ryggningar igår, Lite jobbigt var det allt. Idag var det skolor som gällde. Sen galopparbetet red vi först serpentinbågar med bibehållen galopp och sedan med byten. Sen skulle Ingrid sätta oss på en svårare uppgift genom att vi skulle ligga på mitt volten och vända igenom den och behålla galoppen. Men när vi gjort de några gånger åt båda håller suckar Ingrid och säger: " De är ju svängen som ska vara det svåra, men ni är ju så stadig i den förvända så de blev ju inge klurigt" Haha.
Så vi fick jobba lite piruettjobb istället. Jobbigt tyckte både jag och Radon.

Skrivit naturkunskapsprovet har jag gjort också, gick väl halv hyffsat. Har en känsla av att om jag inte hade missat en del av genomgångarna hade jag lätt kunnat fått MVG utan att plugga de minsta.. Ja plugga hade ja ju inte riktigt gjort nu heller och de kändes som om de räckte till ett VG iaf =)

Varm choklad, julmusik och en bra bok står på schemat nu innan de är dags för stallmöte!

Kommentarer
Postat av: Anna

Är ju faktisk född typ 5 år före dig så jag tror jag var före med spösnö =)

2008-12-04 @ 17:55:58
Postat av: ou

Hur har träningen gått i helgen! nyfiken

2008-12-08 @ 11:03:16
URL: http://dressyrtant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0