Mycket att göra, därför blir uppdateringen lite lidande..

Träningen i helgen har gått riktigt bra!
I lördags jobbade vi mest på och fick visa vad som fungerade, respektive vad som har varit svårt.. Har ju inte hunnit rida så mycket sen hon var här sist. Eftersom Radon vilat en vecka och de var bara tre veckor sen hon var här =)
Jobbade mycket på att få in vänsterbogen för att vänster skolorna skulle bli bättre och även byten på diagonalen. Fick in tre utan stress :D Fick börja trampa honom lite också. Svårt!

På söndan tvingade hon mig att rida på träns.. *grr* ;) Men de gick ganska bra det också ;p Trodde han skulle vara mör sedan gårdagen men de var han minsann inte utan han var super fin och mjuk från start :D Jobbade mycket tempoväxlingar. Både i trav och galopp, sedan fick vi rida galopp hörnen igen (alltså kvartspiruetterna) och Ulla var mycket nöjd med dom och sa att jag hade jobbat riktigt bra. Så det var roligt att höra. Då fick jag gå in på diagonalen och lägga halvpiruetterna som dom ligger i msva:1an till höger gick det riktigt bra men till vänster var det lite svårare. (Kan de hänga ihop med västerbogen kanske? ;p)
Men efter det var diagonalslutan till vänster i trav riktigt bra (och dom brukar vi ju ha jätte svårt med)

Roligt helg där vi fick en hel del nya idéer och rörelser att jobba med! Så de blir inget jullov för oss inte :D

Veckan är fullspeckad. Promenerade med Radon idag, tog hand om både honom och Upan (eftersom Fia är sjuk), Hade dubbla teorigrupper, rakade verena och red lektion på Canard.

Imorgon har jag hand om tre hästar, Radon (som ska jogga i ridhuset alt ute i skogen beroende på underlag), Mirran som jag som tur är (imorgon) bara behöver mocka och göra mat till och Upan som även han ska jogga i ridhuset. Sen har jag teorigrupp, ska klippa humlan osv.. Sen på kvällen ska Zorah följa med mig hem (hon ska bo här tills på fredag eftersom therese är borta, vilket också betyder att jag ska ha massa lektioner ons, tors)

Glömde att berätta att Radon har fått en alldeles egen skötare :) Som var ute idag och borstade på honom =)



Kommentarer
Postat av: Cicci

Tja! :) Du som känner hästfolk i Härnösand... Du vet ingen som skulle vilja bli medryttare på Nova och den andra pållen som antagligen kommer till mig snart? Känns som att man kan behöva lite hjälp en del dagar!

2008-12-09 @ 12:54:42
URL: http://ciccieurenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0