Stog och funderade på om man kanske ska skriva ihop någonting om vad som hänt 2008. Både vitkigt och mindre viktigt. Nu när vi går in i sista veckan. Iallafall skriva ihop någonting om tävlingsåret.
Det kan ju jag syssla med nu under dagen eftersom det inte verkar vara någon super rusch (bara för att jag säger så kommer det garanterat ramla in kunder hela tiden ;p)

Januari: Red Radon på kandar för första gången ;p, Stavino lämnade jordlivet för trappalanda och Angelica dog väldigt sorligt :( Så januari var en ganska tung månad....

Februari: Jag fick mitt "älskade" extra jobb på OKQ8 Härnön. Fia fyllde 18, jag klarade utan problem ridprovet för ridledarutbildningen, jag var tvungen att lösenordsskydda bloggen ett tag :(, Vi var nere på hästresa nr 1 för Fias räkning.

Mars: Jag fick mitt fina tävlingsskåp, Jag debuterade Msv i Umeå (och var där också placerad i både La klasserna)


April: Var nere i Högbo och tävlade, jag (eller Radon) köpte en ny egen sadel, var i Åre och åkte skidor tillsammans med Lisse med familj. Super mysigt.., hästresa nr 2 för Fias räkning där vi bland annat provred Atlet, Camelot "Kotten" anlände till ridskolan, Var nere på Färsta och tävlade.
 
Maj:  Härnösands Div 2 lag fortsatte och briljera med vinster ;), Var uppe på SURF och tävlade, Cloé tappade sitt hingstföl :(, Fia tog körkort, var och tävlade nere på SRK och gjorde två ritter msvb:3 och FEI juniorprogram på över 60%.


Juni:  Var i brunflo (jemtryttarna) och tävlade (placerad i La:n), Jag fick äntligen förstahandskontrakt på stallplats på ridskolan (efter att han hankat mig runt på andrahands i nått år), första delen av ridledarutbildningen genomfördes, tävlade ponny för troligast sista gången med vinst och placering.

Juli: Jobbade i princip hela Juli på macken, tävling i Timrå (även där var vi placerad i La:n) ,var på den nu traditionella resan ner till stockholm tillsammans med Fia, Atlet och Radon släpptes på sommarbete och gick ute dygnet runt.

Augusti:  Klubben firade sitt 40-års jubileum, Skolan började igen. Sista året på gymnasiet och i börjar räkna ner till studenten, Vi var i Ö-vik och tävlade (Norrlands mästerskapet) Målet var topp fem och vi lyckades så bra att vi blev trea av alla juniorer/youngrider i Norrland :D Verkligen en super rolig helg!, Jag blev godkänd Ridledare med betyg över förväntan ;)

September:  Dm hemma där jag startade Amo Mak (Ingrids ena häst) Och vi lyckades (trots att jag bara suttit på honom 4 gånger) bli Tvåa i junior Dm :D, Radon var också med men fick gå Msv istället :), jag lyckades ju fylla 18 i september också, men det glömdes mer eller mindre bort både av tävlingar och av det tragiskt som hände med Atlet. Han springer nu på trapalanas evigt gröna ängar.

Oktober: Fick ha en hel del lektioner på ridskolan :D, var nere i Skåne tillsammans med Ingrid en härlig dressyrhelg med henne och Ulla, kan det blir bättre??, kom två nya hästar till ridskolan (Tizziana och Nota Bene), Radon och jag tog våran första placering i Msv:b.

November:
Jag började november nere i Skåne hos Jan Brink :) Även om det inte skulle leda till någonting i framtiden så var det helt otroligt att få ha varit där, halkbanan hann jag med i november också, började jobba helgen på jobbet (pengar ;p), Fias nya häst kom. En till fux, en jätte stor vid namn Upan, köpte äntligen mitt alldeles egna kandar och lämnade tillbaka Ingrids ;p, Min prins var helt sjukt fin ;)

December: Blev ganska stora omställningar hemma då Leif flyttade ut, men jag mår väldigt mycket bättre nu. GirlPower!, Radon fick en alldeles egen skötare, Julia, Luciashowen genomfördes trots det vanliga tvivlet innan, jag träffade en Johanna som var hemma, massa julstök som vanligt, jobbat, haft en lugn jul med många fina klappar.

Och nu är det en vecka kvar till nyårsafton, den ska spenderas med massa jobb, på ridskolan mån,tis och fredag där jag ska ha juniorläger och prova på ridning och på macken nyårsafton och nyårsdagen.

Det här har varit en spännande år med både skratt och tårar, ny vänskap osv. Jag hoppas 2009 blir minst lika bra :D


Kommentarer
Postat av: Fia

aooh. jag får ont i hjärtat av att läsa om det gågna året.

2008-12-28 @ 16:07:43
URL: http://guldfisk456.blogg.se/
Postat av: terese

Jag gillar att läsa såna här typer av sammanställningar även om innehållet ibland kan vara väldigt sorgligt =(

2008-12-29 @ 08:11:02
Postat av: Ingela Gyllenhammar

Hej!

Det är så kul att läsa din blogg för då kan jag hålla mig lite uppdaterad över vad som händer i Härnösand/ på ridskolan nu när jag flyttat! :-)

Du har verkligen fått tag på en fin häst, jag minns ju dig från Castor tiden då du red mad två spön på Ulla träningarna! haha!! :-) fan,nu börjar jag bli gammal!! ;-)



Ha det bäst och hälsa alla på klubben!



/ Ingela ( Aragons fd. medryttare )

2008-12-30 @ 14:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0