Jag kommer defenitivt att somna ovaggad ikväll!

Började med att jag totalt glömde bort att jag lämnade cykeln på stallet igår (eftersom jag körde bilen hem) så jag är ute i precis rätt tid för att hinna cykla till jobbet (tar ca 7 min då inräknat låsa/låsa upp cykeln) så det blir till att
springa till jobbet, blir 2 minuter sen vilket jag HATAR! Fullt ös medvetslös under de 8 timmarna jag jobbar..

Promenerad till stallet och plockar med mig pojkarna på vägen, ser då att hagen gått sönder vid ingången. Troligast ngt djur som sprungit igenom. Men Atlet och Radon står så snällt kvar på rätt sida om den liggande tråden.

Sitter på första hästen som idag blev Atlet strax innan halv åtta (då fortfarande utan att ha ätit speciellt mkt) Slänger ut mig precis då Ingrid ska gå ut ur ridhuset att de finns en fux till inne i stallet. Så hon kommer in med Radon och rider honom en sväng (sparade mig nästan en och en halv timme) Tack!!

Fyllde vatten och tog en häst i varje hand med mig upp igen och tänkte laga hagen medan jag väntade på mamma, de visar sig dock att mer eller mindre hela hagen är trasig och ett ända trassel! Men eftersom jag vägrar gå tillbaka med hästarna igen är det bara att laga. Förstår inte hur snälla hästar vi har som står kvar inne i hagen då halva hagen ligger på backen!

Lagom till halv elva är hagen i någorlunda skick igen! Planerar morgondagen med mamma och Ingrid och åker(kör) sedan hem och nu har jag precis ätit lite mat :P Som sagt sova gott kommer jag göra!

Imorgon hämtar mamma mig här, ska fara förbi Fias nin och handla mat, sedan åker vi ut i stugan och mormor och morfar kommer.. ska rida med ingrid halv sju ( eller jag vi skulle träffas vid halv sju) och sen antar jag att jag åker tillbaka till stugan imorgon kväll. så imorgon blir det nog glest med uppdateringar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0