Helgen har varit minst sagt hektisk.
Som ni säkert redan vet så skulle ju Radon komma igår, och ja de gjorde han ju men det blev inte riktigt som planerat ;)

Fia & jag pallrade oss upp och ut till stallet redan kl 7 för att släppa ut hästarna, sen var de ju klubbdressyr och Fia skulle rida två klasser. Radon skulle komma runt tolv (trodde jag) och jag hade bestämt med familjen från Gävle att dom skulle komma och titta på Iza kl 3. Så vid strax innan tio kommer Ingela in med en jätte skitig Iza.

Borstade och gjorde henne fin, sen satte jag mig och väntade, väntade och väntade. När klockan närmade sig halv tolv fick jag ett Sms från Outi (radons förra ägare) att dom åkte från Umeå då. PANIK halv tolv + tre timmar = klockan skulle vara närmare tre.

Ringde till familjen från Gävle som var väldigt förstående och skulle stanna och äta och ta good tid på sig upp. Men ändå panik känslan ville inte riktigt släppa.

Vid kvart i tre rullade min nya prins in på stallplanen. klev ut ur transporten tittade runt på anläggningen och inspekterade sedan sin nya fina hage ;p alla grejor blev parkerade ute i stallgången (förlåt alla som var tvungen att vistas i stallet under den här tiden ;P ) sen skrev vi alla papper. och precis när de är klart ringer familjen från Gävle och säger att om är här. Ut och hämta Iza i hagen, visa henne, gick jätte bra. Hon var på sitt bästa humör och charmade alla (: Söt fisen!

så tillslut efter mååånga timmar i stallet fick vi äntligen bege oss hemåt.

Och allt gick bra! Radon är numera härnösands bo och idag har vi gjort preimär passet i ridhuset (: Fin hästen! och Iza ska om allt går som det ska bli Gävle bo :o Ursch!

Fick sedan nu ikväll också veta att det ÄNTLIGEN!! är klart med skolan också! så på torsdag börjar jag (tror jag)
 
Ne nu ska jag hoppa ner i sängen, för jag och Radon ska ut och utforska härnösands skogar imorgon och göra dom farliga så passa er ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0