Helgen har varit både underbar och helt otroligt jätte jobbig....

Började i lördags med att kliva upp och fodra/släppa ut Iza som hade sovit på ridskolan, sen satte jag mig och väntade på att familjen skulle komma och hämta Iza. Allt gick jätte bra och hon klev snällt på transporten även om hon fnös åt dom blåa höpåsarna (men som sagt då är allt som vanligt) Kramade henne en sista gång, min lilla lurv björn. Men F*n vad jobbigt det var när transporten rullade ut från stallplan och det slog mig att där åker min bästa vän!!

Iza Världens bästa fis!!



Sen har det varit Ulla träning i helgen. I lördags red jag 60 minuter tillsammans med Fia, Jobbade mycket lösgörande, flyttade på volt, galoppöppna längs långsidan och efter hälften övergång till travöppna. Jätte jobbigt tyckte både Radon och jag. Men han var fin =)

Idag red jag 45 min ensam. Började jobba byten, på serpentinbågar, på "slingan" och halvt igenom fortsätta i fv glp och byta vid A/C, och sedan också längs långsidan (då fler en ett byte) Sen jobbade vi travslutor på diagonalen och länga/korta galoppen! As kul :D Han är så fin så fin min nya vän!! Men jobbigt var de Fy tusan!! Riktigt riktigt fin trav fick vi till på slutet och till och med Ulla var riktigt nöjd :D 
Men nu är jag trött i precis hela kroppen (det är precis som det ska vara med andra ord)

Nu ska stjärnan få en vecka ledigt då vi ska promenera ut i skogen, sen jobbar vi vidare mot våra mål!!
Men Ingrid som satt och tittade på träningen idag tror helt klart att vi rider Msv till våren :D Det är roligt att höra :D

Som sagt! en vädligt känslosam helg! Men jag kan ju bara säga att jag älskar min nya vän!! :D


Kommentarer
Postat av: Annso

så hon har åkt nu lilla izan =) trodde att det var längesen... men var det de från gävle som köpte henne? Kul att det gick bra på träningen! =)

2007-10-28 @ 21:09:18
URL: http://ansj.blogspot.com
Postat av: Madde

Hellu! Du förrästen, Sjöströms, eller snarare Håkan Sjöström har platser lediga i sitt stall och även en gubbe som också heter sjöström lite länge ut mot stigsjö har ett nybyggt jättefint stall.. Tänkte om det kunde hjälpa dg. och annars är det ju två månader typ ledigt i vårt stall. Kram Madde

2007-10-29 @ 23:18:26
URL: http://www.freewebs.com/maddeochtecuila
Postat av: Johanna

Det är tungt som tusan att stå och se på när de åker iväg, tur att du har en ny stjärna att glädjas över!!

2007-11-02 @ 18:20:33
URL: http://johannapajari.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0