Ja i helgen var det träning för Ulla som gällde (:

igår började jag med att förklara vad som hade hänt,och vi jobbade en massa lösgörande och att han inte skulle ta stöd och "hänga" i min hand. Såg säkert inte så snyggt ut men det var grymt jobbigt tyckte både jag och Radon. och vissa stunder var han riktigt fin (:

Sen idag började jag där jag slutade igår. Ingenting i handen och jätte fin häst (: så vi fick jobba volter och öppna i trav med övergångar till skritt i öppnorna, sen fick vi göra samma sak i galopp, och vänstergaloppen där han tidigare i veckan bara bytt kom vi också fram till hur jag skulle rida (: Sen fick vi rida delar av bakdelsvändning i galopp alltså mot piruetter (: gick bättre till höger en till vänster (: sen fick vi avsluta med att rida tre serpentiner med byte på medelinjen. Fick till ett riktigt stort och luftigt v-h byte :D så då fick vi avsluta :D Jätte jätte roligt att rida idag (: han är så fin min häst :D

Och som Ingrid sa efteråt: "nu har ni inte bara hittat tillbaka, ni har kommit ett snepp vidare till :D"

Tur som en tokig att de bara är tre veckor kvar tills hon kommer nästa gång (: och då skulle hon släpa med sig en sadel hon trodde kunde passa (:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0